Overslaan en naar de inhoud gaan

Duetz zet in op digitalisering

20 december 2022

19 december 2022
tekst: Pim Duetz

De combinatie van kwaliteit en persoonlijke aandacht is het geheim achter het succes van de modewinkels en webshops van Adam en Duetz. Luisteren naar de klant zit diep in het DNA. Daarom investeert het bedrijf in technologie om de klantbeleving ook digitaal een push te geven.

Even voorstellen
Mijn naam is Pim Duetz van het familiebedrijf Duetz en Adam Brandstores. Al bijna 30 jaar sta ik aan het roer van ons gestaag groeiende bedrijf. We willen in het digitale tijdperk het persoonlijk contact met onze klanten versterken en een nieuwe inhoud geven die past in deze tech-tijd. Daar zijn forse investeringen voor nodig en deze stap zetten we het liefst samen met onze klanten. Investeer mee en bouw samen met ons aan ons 4de generatie familiebedrijf en zorg er mede voor dat we het bedrijf nog generaties lang kunnen doorgeven.

Duetz sinds 1857
Duetz heeft 4 herenmodezaken, 1 damesmodezaak en een webshop in het midden-hoog segment. Mijn overgrootvader begon in Wijk bij Duurstede een winkel in stoffen en fournituren die later uitgroeide tot herenkleding zaak. In 1922 verhuisde mijn opa naar Zeist waar mijn vader de zaak uitbouwde tot een nationaal begrip. Als jongen van 12 mocht ik in de jaren ’70 alle kledinghangers paars en oranje schilderen, wat toen hip was. Na mijn rechtenstudie nam ik samen met mijn vrouw Astrid de zaak over van mijn vader en zo zijn we de vierde generatie aan het roer van het bedrijf dat sinds 15 jaar het predicaat Hofleverancier mag dragen, en daar zijn we trots op! Duetz staat al 165 jaar voor kwaliteit, service en persoonlijke aandacht in mode. Zo kennen de medewerkers in onze winkels veel klanten bij naam en denken zij graag mee over een nieuwe outfit voor naar het werk of een speciale gelegenheid. We voeren merken als Eduard Dressler, Eton, Gant, Jacob Cohën, Mason’s, Ralph Lauren en UBR.

Waar staan we nu?
We runnen het familiebedrijf bijna 30 jaar met succes. De lijnen zijn kort: Astrid stuurt de 23 winkels aan en heeft daar wekelijks contact mee via Teams. Pim is belast met strategie, e-commerce, inkoop en marketing. Na analyse en aanscherping van ons beleid, besloten we dat onze klantgerichtheid in de winkels maar ook online aan een digitale update toe is. Een grote stap omdat het platform waar nu de winkels en webshops op draaien zowel het kassasysteem, de webshops als het marketingprogramma bevat. Alles in één dus. Om de ingezette strategie verder uit te rollen kiezen we nu voor specialisten op hun eigen gebied en zijn er forse investeringen nodig. En dat willen we samen met onze trouwe en belangrijke klanten, fans en ambassadeurs doen want zonder hen hadden we nooit zo ver kunnen komen. We delen het succes.

Waar willen we naartoe?
In deze digitale tijd willen we er alles aan doen het persoonlijke contact met onze vaste klanten goed te onderhouden en verder uit te bouwen, digitaal en in de winkels. Daarom willen we investeren in digitale technieken die ons daarbij kunnen helpen. Technologie die het ons mogelijk maakt onze dienstverlening en service extra persoonlijk te maken. Het is niet de bedoeling om fysieke winkels te minimaliseren, maar juist de voordelen van persoonlijk contact in de winkel te combineren met digitale techniek, zodat we je nog beter kunnen bedienen.

Een 4e generatie familiebedrijf
Hofleverancier Duetz bestaat 165 jaar en telt 4 vestigingen en een webshop in het kwaliteitssegment. Om online een inhaalslag te maken nam het bedrijf 5 jaar geleden de beste 18 filialen en de webshop van Adam Brandstores over. Ons bedrijf groeit elk jaar gestaag. Nu is het moment om met behulp van technologie het persoonlijke contact met onze klanten verder te versterken door het in dit digitale tijdperk een nieuwe inhoud te geven.

Digitale plannen
Adam Duetz wil investeren in een digitaal platform waar alle winkels en webshops op draaien, zodat de wensen van individuele klanten nog sneller in beslissingen kunnen worden vertaald. De interactie met klanten was altijd al belangrijk en dat krijgt nu ook een digitale invulling. We willen maximaal relevant zijn voor onze klanten, zowel in de winkel als online. De webshops krijgen een flinke technische upgrade, waardoor klanten sneller vinden wat ze zoeken, zowel mobiel als op laptop of PC. Met nieuwe Artificial Intelligence kan het bedrijf klanten nog gerichter adviseren.

Verduurzaming
Met de nieuwe aanpak wil de Adam Duetz groep duurzamer werken. Alle winkels opnieuw screenen op duurzaamheid, alle goederenstromen, bedrijfsprocessen en verpakkingsmaterialen verduurzamen en meer merken verkopen die duurzaam worden geproduceerd. En bestaande leveranciers opvoeden om duurzaam te werken. Ook willen we het aantal retourzendingen van webshoppakketten minimaliseren, doordat bestelde artikelen beter op jouw individuele wensen en maten zijn afgestemd. We willen minder afval produceren en de CO2 uitstoot fors verminderen. Zo betreden we de nieuwe wereld. Meer samenwerken met merken die duurzaam beleid tot speerpunt hebben gemaakt en efficiënt en klimaatneutraal worden gedistribueerd. Doel is de ecologische footprint te halveren vóór 1 januari 2027.

Crowdfunding
Om de hechte klantenbinding te benadrukken worden de plannen deels gefiancierd met een 5 jaars crowdfunding via CrowdAboutNow. We zien crowdfunding als ultieme kans om klanten te betrekken bij onze groeiplannen en de interactie met hen te versterken. Veel klanten hebben al geïnvesteerd. Meedoen kan nog tot 15 januari via: https://crowdaboutnow.nl/campagnes/adam-duetz.
 

Bijdrage
Artikel

 


Meer over Duetz:
Rib is terug

Meer over kleding:
Kleding flop

Volgende artikel:
Raadslid aan het woord: Bar Bakker

 

Reactie toevoegen

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • Web- en e-mailadressen worden automatisch naar links omgezet.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.